ontheroad.webblogg.se

Med Linus & Tobias.

What to do in life?

Kategori: Allmänt

Som de flesta vet så bor jag i Trondheim förtillfället, en riktig vacker stad visst. Bor med en gäng helsköna grabbar. Men ni vet när man är i en miljö där man inte riktigt känner sig hemma? En miljö som får en att tänka på alltifrån livet och allt det har ett erbjuda. Tankarna är många, vad fan ska man göra i livet lixom? Ska man fortsätta lalla omkring och göra en massa sjuka saker. Åka iväg nånstans långt bort och skita i livet ett tag? Ja det finns en massa saker man kan göra. Jag och Tobias har snackat lite om att ta en bartenderutbildning och resa i väg till nån riktigt fet semesterort och kötta i baren. Det skulle såklart vara riktigt fett, men sen finns ju det andra alternativet. Att sätta sig i skolbänken. Få en titel, kanske till och med göra karriär. Bli nått lixom.
 
Men att börja plugga är inte det lättaste, vad fan ska man plugga till. Vad är det du vill bli när du blir stor? Det vet man ju inte, eller!? Asså sånt här är det som snurrar runt i min skalle just nu, all motherfucking day long...
 
Imagine hur lätt det skulle vara om man visste exakt vad man ville bli, hur lätt allting skulle vara. Jag avundas de människor som vet, vet vad dom vill bli.
 
Kanske inte var den roligaste läsningen ni gjort, men kände för att skriva av mig lite. Hoppas att är ok.
 
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, att jag inte visste vad jag skulle göra ikvälll. Svaret på det har ni redan läst om, återigen tänka på vad fan jag ska göra i mitt liv. Just nu har jag som min kära vän Mattias Bergman skulle ha sagt, ett rent "fittliv". Men, men nu ska jag inte göra er lördagskväll mer lidande. Hoppas ni får en fortsatt bra kväll, sup er fulla och njut för fan!
 
Pussåhkram,
 
// Linus.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: